Детальна інформація

Власник: Олександр Мірошніков

Біографія

Олександр Мірошніков народився 6 серпня 1962 року в м. Миколаїв Львівська областьУкраїна.

Середню освіту здобув у Миколаївській СШ №2.

Згодом з відзнакою закінчив Всесоюзне Львівське ТУ №27 за спеціальністю "кухар-кондитер" з занесенням до Книги пошани і дипломом "Майстер золоті руки" за 1-е місце в конкурсі кращих за професією.

У 1981 р. в м.  Братську, Іркутської області, проходив переддипломну практику. Вперше в житті побачив вироби з нефриту, чаріота, малахіту, яшми та інших кольорових каменів і закохався в них. Почав збирати всю літературу та інформацію про каменерізну та ювелірну справи.

У 1981-1983 рр. служив в армії (Забайкалля, г. Чита). З 1983 по 1988  працював в Тюменській області, "Самотлорнефть", допомагав освоювати нафтові родовища. Дві вільних тижні в місяць при вахтовому методі давали можливість серйозно займатися творчими експериментами і художньою самоосвітою.

В кінці 1988 р. О. Мірошніков переїжджає в Україну. 1990 р. працює художником в торгово-промисловому об'єднанні "Україна-Захід". 1991 р. проходить стажування на ювелірній фірмі «Silstone» в Польщі, м. Жешів. 1992 р. працює керівник ділянки художньо-сувенірної продукції у концерні «Львів», де випускає пам'ятну медаль, присвячену першій річниці Незалежності України. Незабаром залишає роботу і присвячує себе вільній творчості.

У пошуках каменю багато разів бував на Уралі, в Сибірі, ​​Забайкаллі,  Криму та Карпатах. Відвідував виставки в м. Москві, Санкт--Петербурзі, познайомився з Сергієм Квашніним (м. Кіров), якого вважає учителем. 1993 р. - стажування на фірмі «Gemmark» в Польщі, в м Жешові.

1991 - 1992, 1993 рр. - Виставка у Львівському Національному музеї "Арт-метал".

У 2004 р. - персональна виставка в Києво-Печерській Лаврі, в музеї декоративно-прикладного мистецтва, що пройшла з величезним успіхом.

Одружений, виховує сина і дочку. Донька Марта навчається у Львівській Національній Академії мистецтв.

 

Творчість

Олександр Мірошніков  репрезентує надзвичайно плідну і самородну лінію в роботі з каменем та металом. Методом експериментів, проб та помилок митець опанував усіма техніками обробки каменю та металу. Він - майстер динамічної жанрової мініатюри в камені, завжди наповненої емоційним зарядом і змістом, що притаманні народній творчості.

О. Мірошнікова вирізняє терплячий і старанний підхід до виражальних можливостей матеріалу, відбір якого має мету максимально точно передати натуру, сприйняту непомильно щирим поглядом натураліста, рибалки і мисливця(композиції ”Осічка“ (1997-1998), ”На живця“ (1998)). Він знає і любить ”Царство флори“ (назва однієї з робіт митця). Цей твір виконано з понад двох тисяч мозаїчних елементів.

Іншим дітищем «Галицького Фаберже», вже у самому процесі творення якого закладена позачасовість, є металево-кам’яна ”сосна-бансаї“ з напаяними десятьма тисячами хвоїнок в результаті п’ятдесяти тисяч мануально-техніних операцій упродовж восьми місяців неперервної праці. Ці та інші твори є своєрідним відповідником Вангогівських вислідів мистецтва японців, які витрачають час на споглядання травинки. Незважаючи на плин століть, митці такого світогляду надають перевагу філософським баченням великого в малому. [перед глобальністю вимірів відстані від Землі до Місяця. ]

«Внутрішній контролер» не дозволяє випускати у світ незавершені твори. На шляху до досконалості, яку демонструє природна краса каменю, О. Мірошніков щоразу опановує нові технологічні знахідки, а відтак відкриває нові внутрішні творчі можливості. Він здатен створити камею з автопортретом у гірському кришталі, здивувати мікромініатюрою чи виготовити «на коліні» медаль, але митця передусім цікавить прочитування «душі» каменю, вивільнення з нього образу; іноді лише через зріз, шляхом мінімального втручання. Загострене відчуття краси «його величності Каменю» розпочалося з часу перебування в сибірському місті Братськ. Військова служба в Забайкаллі, праця на бурових вишках при -50°С (1981-1989 рр.) поруч із шліфуванням граней «оголеного» життя дозволили самотужки опанувати каменерізне мистецтво. Брак родовищ напівкоштовного каменя на Львівщині не завадив майстрові стати одним із членів місцевого «Клубу любителів каменю»(О. Швець, О. Павлюк, А. Мартишин та ін). Не виключаючи опосередкованого впливу історичних авторитетів ювелірної галузі Рене Лаліка, Каспара Фрідріха, «забороненого» в 1960-70-х рр. в СРСР майстра-емігранта Василя Коноваленка, зазначимо, що вирішальною у становленні. самобутнього мистецтва О. Мірошнікова стала «миколаївська ізоляція».

Самопосвята творчості в природному розташуванні рідного Миколаєва відіграла вирішальну роль, адже поруч - легендарна столиця білих хорватів Стільсько, історичний осередок обробки каменю Демня, мальовнича природа з невід’ємними для митця рибалкою та полюванням. Вплив середовища простежується у намаганні виявити максимум декоративної виразності з кожного шматочка рідкісного тут напівкоштовного каменю, максимально уподібнити матеріал із об’єктом зображення. Адже, за словами автора, «в мініскульптурі воду ніхто до мене не відтворював». В об’ємних композиціях бачимо ці нові риси образотворення в камені: гірську річку з вінками на воді, пшеничне поле з волошками, маками, ромашками, образи русалок, дітей, улюбленого собаки. Усі вони промовляють щирою мовою кольору, фактури і форми природного матеріалу, добір якого для того чи іншого твору може тривати роками. На поєднанні скульптурної пластики та ювелірних технологій автор формує стиль станкових композицій, джерелом натхнення для більшості з яких є природні мотиви: «Жук-вусач» (1997), «Сорока-злодійка» (1996), квіткові композиції «Весна» (1999), «Суниці» (1999), «Конвалії» (1998); за мотивами мистецтва Бансаї «Жага до життя» (2003). Низці творів притаманне сюжетне причитування довкола якогось композиційного центру, наприклад, каменерізного мисливського натюрморту із вражаючою деталізацією, масою предметів-мініатюр.

Скульптуро-живопис у кам’яній мініатюрі О. Мірошніков поєднує з гарячою та холодною емаллю, експериментами з металами, до яких в останні роки додалися космічні метеорити, ніобій, титан. Вони додають натхнення, виводять на нові естетичні орбіти, де традиційно немає жодного насильства над естетикою матеріалу. Одухотворюючи  камінь та метал дієвим образом, скульптор надає їм друге життя, домагаючись передачі внутрішнього стану і стану природи водночас. У 2011-2013 рр. О. Мірошніков був удостоєний почесних нагород Міжнародного фонду К. Фаберже, ставши повним кавалером усіх його орденів.

(за Р. Шмагалом)

Нагороди

  • Заслужений майстер народної творчості України
  • Заслужений діяч каменерізного мистецтва
  • Заслужений ювелір України
  • Повний кавалер нагород Меморіального фонду Фаберже.( орден Карл Фаберже2-ї ступені, орден Михайла Пєрхіна, орден Карла Фаберже 3-ї ступені, орден Франца Бірбаума, орденДенісова-Уральського, Ювілейний орден меморіального фонду Фаберже, орден Карл-Фаберже-Придворний ювелір.)

Найвищою відзнакою в області каменерізного мистецтва в колекції О. Мірошнікова є  «Орден Денисова-Уральського» . Митець є першим в історії України та одним з 27 кавалерів у світі, хто був удостоєний даним орденом.

 

Статті про Олександра Мірошнікова:

http://www.livemaster.ru/topic/53497-kamnereznaya-skulptura-galitskogo-faberezhe?vr=1&inside=0

http://www.bagnet.org/news/showbiz/76947

http://www.mykolaiv.lviv.ua/culture/oleksandr-miroshnikov.html

http://archive.wz.lviv.ua/articles/76691

http://archive.wz.lviv.ua/articles/100762

http://www.liveinternet.ru/users/3570887/post130098577/

http://www.bagnet.org/news/ukraine/76675

http://mykolaiv.info/skulpturi-i-budivnichi/oleksandr-miroshnikov.html

http://h.ua/story/349028/

http://www.hologr.com/ua/news/n497

http://skurlov.blogspot.com/2012/04/blog-post_3489.html

http://www.zin.ru/animalia/coleoptera/rus/stonebug.htm

http://rjexpert.ru/index.php?option=com_k2&view=item&id=2862:ukrainskij-juvelir-miroshnikov-poluchil-orden-faberzhe&Itemid

http://nowyny.eu/news/u_nikh_faberzhe_a_u_nas_miroshnikov/2012-08-10-5040

http://www.jewellernet.ru/news/r5/67883/

http://www.njt.ru/news/14617/

http://from-ua.com/news/7cd9ade28cc48.html

http://7ja.net/?p=28706

http://ru.kplavra.kiev.ua/149.html

http://m.kp.ua/kiev/pda/articles/211010/249059/

http://fabergefond.blogspot.com/2010/09/blog-post.html

 

«Матеріали статті дозволяється використати відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution/Share-Alike»